Fantastic answer. Thanks friendHay varios que personalmente probé y me gustaron durante un tiempo:
Overdrive "simple"
J Rockett "Serie Blue Note Pro"
Zendrive
Cada uno de estos recrea un famoso tono de estilo de amplificador "D" (debido a problemas de derechos de autor, generalmente no mencionamos el nombre) que Robben Ford y Larry Carlton utilizaron regularmente.
El Timmy también es un gran pedal, aunque está sintonizado como una plataforma TS808 glorificada que cualquier otra cosa. Si tal vez desea una saturación principal de "canto" suave más sutil como el amplificador "D", las opciones anteriores son una forma de adquirir ese tono.
Huge information. Great!
Entirely welcome.Fantastic answer. Thanks friend
There are no copyright issues in mentioning a name. It's not a creative, authored work within the purview of the copyright laws.Each of these recreate a famous "D" amp style tone (because of copyright issues, we usually don't mention the name) that Robben Ford and Larry Carlton utilized regularly.
Like Lewguitar, I rarely use a dirt pedal on bluesy or jazzy stuff, though sometimes I use a clean boost or a low gain overdrive set just enough to slightly color the tone, but not distort it unless the guitar volume is turned up (I generally play with the guitar backed off to 5-8).Well Albert King, BB King, Freddie King and Duane Allman didn't use overdrive pedals for blues, and I usually don't either.
But I do use a Wampler Ego compressor sometimes for a clean boost. Especially when I'm playing somewhere that I can't turn up my amp.
Which is just about everywhere these days.
Here's my board with my favorite boost/overdrive pedals on it. Ego, Klon KTR and Dover Drive.
The Dover Drive does the Cliffs of Dover thing well. Even Eric Johnson uses one for clinics and small gigs.
I have others, including an OCD I bought because Paul Reed Smith recommended it. But I don't like it.
Maravilloso!!!Bueno, Albert King, BB King, Freddie King y Duane Allman no usaban pedales de overdrive para el blues, y yo tampoco.
Pero a veces uso un compresor Wampler Ego para un impulso limpio. Especialmente cuando estoy tocando en algún lugar donde no puedo subir mi amplificador.
Que está casi en todas partes en estos días.
Aquí está mi tablero con mis pedales boost/overdrive favoritos. Ego, Klon KTR y Dover Drive.
El Dover Drive hace bien lo de los acantilados de Dover. Incluso Eric Johnson usa uno para clínicas y pequeños conciertos.
Tengo otros, incluido un TOC que compré porque me lo recomendó Paul Reed Smith. Pero no me gusta
1000 thank you friendUtilizo varios pedales de overdrive para diferentes estructuras de ganancia y calidades tonales en mi tablero... blues y bluesrock principalmente...
mis guitarras se enumeran a continuación…. cabinas de guitarra cargadas con Scumback M65, M55
Todo alimentado por la extraordinaria pedalera Amp1, un amplificador de válvulas/analógico de 100 vatios que funciona en el canal limpio (JTM45).
Zendrive. La versión Blanca/Plata. Mi favorito de muchas versiones que Lovepedal ha construido con Alf Hermida….
Caline Big orange para un crujido suave. ganancia baja muy fresca. Que no te engañe el precio...
Caline Orangeburst. Muchos medios. Basado en el BB, pero con mejor voz, en mi humilde opinión... poseía ambos al mismo tiempo
Tone City Model S……Muchos medios bajos suaves. Suena como mi viejo SLO 100 en 6... increíble pedal
Onkel naga Viper variación treble booster/ JTM50/JCM800 doble sobremarcha
Like Lewguitar, I rarely use a dirt pedal on bluesy or jazzy stuff, though sometimes I use a clean boost or a low gain overdrive set just enough to slightly color the tone, but not distort it unless the guitar volume is turned up (I generally play with the guitar backed off to 5-8).
Lew's right that most of the original blues stuff was done straight into an amp, though notably, Stevie Ray Vaughan used a Tube Screamer into a splitter and then into a Dumble Steel String Singer, and Marshall Plexis (and I guess Majors) and/or Fender Super Reverbs, Vibroverbs, Bassmans, etc. And of course there have been others who used pedals; Hendrix used a fuzz face to play blues, and wahs.
La foto es mi pedalera actual. El pedal plateado en el extremo inferior derecho es un overdrive de baja ganancia, casi limpio. El pedal granate en el medio tiene una ganancia de baja a media, pero lo configuré muy bajo. Cada uno de ellos tiene un tono de color diferente. El plateado es más Tweed, el granate es más AC30. Ambos son de Pettyjohn. Hay un par de impulsos limpios que también suenan un poco diferentes.
Estos van a través de un conmutador de amplificador de montaje en rack a un PRS HXDA (amplificador de estilo plexi), PRS DG30 (una especie de cruce entre varios amplificadores de la vieja escuela), un Mesa Fillmore (estilo Tweed) y Lone Star (estilo de panel negro). Los amplificadores están al borde de la ruptura la mayor parte del tiempo, así que puedo controlar la ganancia con la perilla de volumen de la guitarra. Todos son amplificadores de válvulas. Los dioses del blues te molestarán mientras duermes si usas un modelador.
Demasiada información, ¿verdad?
I love this. I learn a lot. Thanks mate!!!
I appreciate this information a lot. You are very kind with me friend.Toco música similar a la tuya. Esto es lo que hay en mi tablero ATM
1. Source Audio Zio: lo uso mucho. Es un pedal de impulso limpio.
2. Greer Lightspeed: úsalo cuando solo quiero un poco de OD
3. J Rockett Blue Note - Usar cuando quiero una cantidad moderada de OD
4. J Rockett The Dude - Úsalo como mi pedal de distorsión
Those PettyJohn pedals are so good; I have the Gold, the Iron and the Fuze. I really should dig them out; since using my Helix I've not used standalone pedals. Maybe time to revisit them!Like Lewguitar, I rarely use a dirt pedal on bluesy or jazzy stuff, though sometimes I use a clean boost or a low gain overdrive set just enough to slightly color the tone, but not distort it unless the guitar volume is turned up (I generally play with the guitar backed off to 5-8).
Lew's right that most of the original blues stuff was done straight into an amp, though notably, Stevie Ray Vaughan used a Tube Screamer into a splitter and then into a Dumble Steel String Singer, and Marshall Plexis (and I guess Majors) and/or Fender Super Reverbs, Vibroverbs, Bassmans, etc. And of course there have been others who used pedals; Hendrix used a fuzz face to play blues, and wahs.
The pic is my current pedalboard. The silver pedal on the far bottom right is a low gain overdrive, almost clean. The maroon pedal in the middle is low to medium gain, but I set it very low. Each of them has a different tone color. Silver is more Tweed, maroon is more AC30. Both are by Pettyjohn. There are a couple of clean boosts that sound a little different as well.
These go via a rack mount amp switcher into a PRS HXDA (plexi style amp), PRS DG30 (kind of a cross between several old school amps), a Mesa Fillmore (Tweed style) and Lone Star (black panel style). The amps are set just on the edge of breakup most of the time so I can control the gain with the guitar volume knob. All are tube amps. The gods of Blues will hassle you in your sleep if you use a modeler.
Too much information, right?